IndeksRejestracjaZaloguj

Share | 
 

 Statystyki

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Izdurbal



avatar


Karta postaci
Żywotność:
0/0  (0/0)
Wola:
0/0  (0/0)
Nieugiętość:
0/0  (0/0)

PisanieTemat: Statystyki   Sob Sie 13, 2011 11:50 pm

Statystyki
W systemie DoS istnieją dwie składowe opisujące ogólną sprawność postaci. Pierwszą z nich są statystyki, które odpowiadają za ogólne cechy ciała i umysłu. Wykazują jedynie predyspozycje do stosowania wybranej umiejętności, nie zaś faktyczną możliwość z niej korzystania. Postać zręczna nawet bez walki bronią będzie trafiać całkiem celnie, jednakże postać z wysokim poziomem tej umiejętności będzie w stanie ją pokonać dzięki wprawie w szermierce. Statystyki w DoS niezmiernie rzadko przekraczają wartość 100, która to uznawana jest za poziom niemalże legendarny. Niemniej nie istnieje maksymalne ograniczenie poziomu statystyk. Życzymy więc powodzenia na drodze do zmienienia swojej postaci w potężną istotę słynącą z niebywałych możliwości... choć nie będzie to droga łatwa.

Siła:
Jeśli postać ma zamiar przepchnąć głaz, unieść ciężki przedmiot albo też urwać komuś głowę gołymi rękoma korzysta ze swojej siły. Statystyka ta odpowiada za to jak wiele osoba może z siebie wykrzesać w jednorazowym, krótkim spięciu mięśni. Liczy się zarówno przy zadawaniu obrażeń jak i podczas wielu innych czynności takich jak chociażby siłowanie się na rękę. Każdy, kto chce walczyć wręcz lub używać broni zasięgowej wymagającej ręcznego naciągu powinien zainwestować nieco punktów w tę statystykę.
Mechanika:
- Suma obrażeń w walce wręcz równa jest sile
- Suma obrażeń w walce bronią równa jest sile + obrażenia oręża
- Zasięg rzutu i obrażenia nim zadawane zależne są od siły
- Możliwość korzystania z broni wymagającej ręcznego naciągu zależna jest od siły
- Postać jest w stanie maksymalnie unieść przedmiot o wadze równej wartości siły*4 w kg
- Postać jest w stanie przepchnąć maksymalnie przedmiot o wadze równej wartości siły*6 w kg

Szybkość:
Podczas szarży, ucieczki lub wyścigu to czy postać zdoła osiągnąć cel zależy od tego, jak szybko jest w stanie się przemieszczać. Szybkość jest statystyką opisującą właśnie tą właściwość. Jest ważna dla każdej postaci, bowiem odpowiada nie tylko za bieganie ale również za poruszanie się jatko takie, na przykład podczas walki. Jeśli chcesz, by twoja postać była w stanie walczyć z dużą liczbą wrogów jednocześnie albo by mogła zasypać przeciwnika gradem strzał powinieneś zainwestować w szybkość.
Mechanika:
- Szybkość określa ilość akcji dostępnych dla postaci w turze walki
- Szybkość określa maksymalny zasięg biegu i przemieszczenia w walce
- Szybkość odpowiada za to, jak szybko postać może się poruszać

Zręczność:
Postać spadająca z góry chce wylądować bezpiecznie. Może też pragnąć dzięki serii akrobatycznych wyczynów wspiąć się do okna na drugim piętrze albo celnie strzelić z łuku. Podczas wszystkich tych czynności statystyką najważniejszą jest zręczność. Odpowiada bowiem za gibkość, wyczucie równowagi oraz celne oko postaci. Statystyka ta jest ważna dla każdego, odpowiada bowiem za trafianie podczas walki. Jeśli chcesz by twój bohater umiał skutecznie unikać ciosów albo mógł poruszać się po miejskich dachach z lekkością i łatwością powinieneś zainwestować w zręczność.
Mechanika:
- Zręczność określa z jak dużej wysokości postać może bezpiecznie zeskoczyć lub spaść
- Zręczność odpowiada za trafianie oraz unikanie i blokowanie podczas walki
- Zręczność odpowiada za wyczyny akrobatyczne oraz niektóre z rzemiosł

Wytrzymałość:
Nie raz ani nie dwa postaci zdarzy się, że zostanie uderzona. Może chcieć wypić sporo alkoholu zachowując względną jasność umysłu lub też przetrwać atak, który podstępnie podana trucizna przypuszcza na jej zdrowie. Przy takich właśnie zdarzeniach ważna jest wytrzymałość. Statystyka ta odpowiada za to jak odporny na bodźce zewnętrzne jest organizm postaci. Jeśli więc nie chcesz, by silny wiatr robił siniaki na skórze twojego bohatera opłaca się zainwestować w wytrzymałość.
Mechanika:
- Ilość Punktów Życia równa jest wartości wytrzymałości*2
- Maksymalny udźwig postaci to wartość wytrzymałości*10
- Wytrzymałość odpowiada za odporność na trucizny
- Wytrzymałość odpowiada za odporność na choroby
- Wytrzymałość odpowiada za odporność na chłód bądź ciepło
- Wytrzymałość pokazuje jak szybko postać się męczy

Inteligencja:
Za każdym razem gdy postać chce wygrzebać z przepastnych (lub też nie) magazynów swojej pamięci przydatne informacje, lub też pragnie powiązać niewielkie szczegóły otoczenia by wykryć pułapkę ukrytą w drzwiczkach skrzyni musi skorzystać z tego co kryje się w jej umyśle. Za możliwości korzystania ze swojego potencjału intelektualnego odpowiada właśnie statystyka inteligencja. Nie egzekwuje ona tego, czy postać rzeczywiście jest inteligentna czy też tempa niczym noga stołowa, jednakże wskazuje jak dobrze rodzi sobie z przypominaniem faktów oraz spostrzegania i kojarzenia drobnych szczegółów w otoczeniu. Dodatkowo w większości przypadków siła zaklęć używanych przez postać zależna jest od tej statystyki. Jeśli chcesz, by twój bohater była spostrzegawcza i mógł z łatwością recytować złożone matematyczne wzory, albo też by jego zaklęcia były wyjątkowo potężne powinieneś zainwestować w inteligencje.
Mechanika:
- Inteligencja odpowiada za wiele umiejętnościami
- Inteligencja jest statystyką bazową przy obliczaniu obrażeń od zaklęć
- Inteligencja odpowiada za spostrzegawczość postaci

Siła Woli:
Walka nie jest rzeczą łatwą, zaś walka z przerażającymi wrogami często jest niemal niemożliwa. Postaci jednak niejednokrotnie będą musiały stawiać czoła straszliwym bestiom oraz trudnym wyzwaniom. W chwilach, gdy liczy się siła charakteru, odwaga i zdecydowanie w grę wchodzi siła woli. Statystyka ta ma bardzo szerokie zastosowanie dla każdego rodzaju postaci. Wojownik może być najlepszym szermierzem, ale nic mu z tego nie przyjdzie jeśli czmychnie jak myszka widząc przewagę liczebną wroga. Złodziej musi zachować najwyższe opanowanie nawet wtedy, gdy tuż obok jego kryjówki przechodzi patrol strażników, zaś władca bestii przestraszy się stworzenia, które chciał by wytresować. Dodatkowo silna wola pozwala lepiej kierować magią zawartą w nas samych oraz w świecie zewnętrznym, jest więc kluczowa dla każdego użytkownika tejże niezbadanej energii. Jeśli chcesz, by twoja postać była opanowana nawet w najgorszych sytuacjach powinieneś zainwestować w siłę woli.
Mechanika:
- Maksymalna ilość many jaką może mieć postać to wartość siły woli*5
- Siła woli odpowiada za odpieranie klątw i zaklęć
- Siła woli odpowiada za opanowanie w sytuacjach kryzysowych
- Siła woli odpowiada za odporność na strach i ból

W opisach mechaniki statystyk znajduje się wiele dokładnie podanych liczb, jednakże MG ma prawo je zmieniać jeśli sobie tego zażyczy. Oczywistym jest bowiem, iż są to wartości jedynie przybliżone i nie biorące w rachubę żadnych czynników zewnętrznych. Z tego powodu MG mogą dowolnie modyfikować mechanikę rządzącą statystykami biorąc pod uwagę odpowiednie zmienne, które pojawiają się w danych sytuacjach. Dodatkowe informacje o niektórych ze statystyk znajdują się w temacie „mechanika”, zaś sposób rozwoju takowych znajduje się w temacie „rozwój postaci”.
Powrót do góry Go down
 
Statystyki
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Statystyki Pokemonów
» 002. Statystyki i umiejętności
» Top postacie - najlepiej rozwinięte statystyki
» Statystyki, a natura pokemonów!

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Dragons of Shadow PBF :: Informacje na temat gry i forum :: Zasady gry-
Skocz do: